FRC

Fédération romande des consommateurs

Die Fédération romande des consommateurs ist ein gemeinnütziger Verein, der sich für die Rechte der KonsumentInnen einsetzt. Die FRC informiert die KonsumentInnen über das Magazin, FRC Mieux Choisir, und auch über die Webseite und verschiedene andere Medien. Die FRC unterstützt die KonsumentInnen, damit sie autonome Entscheidungen treffen können.

Address

    • Rue de Genève 17<br/>Case postale 6151
    • 1002 Lausanne
    • Switzerland
    • 021 331 00 90

Contact(s)

Barbara Pfenniger

Internet address

www.frc.ch

Barbara Pfenniger
Fédération romande des consommateurs – Switzerland

Coverage

Supra-regional

Target groups: gender

Both sexes

Target groups: phases of life

Young adults (18-29), Middle-aged adults (30-49), Older adults (50-64), Elderly (65-79), Schoolchildren (6-11), Youths (12-18)

Target groups

Parents, Teachers, Pregnant women, General population

Settings

Not setting-oriented

Thematic focus

Nutrition, Quality of life, Other topic, Sustainable development

Type of organisation

Other type of organization

Methodological focus

Health promotion, Communication, Education/further training, Lobbying, Other core activity

Organisationszweck

Implementing body, Information, documentation, Other purpose

Languages

French

Last modification: 19 May, 2016 22:57